Известие

Collapse
No announcement yet.

Неработеща ГНП на 1,9 JTD

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Неработеща ГНП на 1,9 JTD

    Колеги, помогнете със съвет: Колата е АР 147 1,9 JTD 115 кс. 2001г. От две-три седмици почна трудно да пали, докато оня ден напълно отказа и при продължително въртене. Вързах я на домашния ФЕС и показа налягане на нафтата 1,8 бара, при задание около 300, викам си - умряла е ГНП-то, това явно е налягането на горивоподкачващата помпичка в резервоара. Откачих маркуча към "водния" филтър и на контакт оттам доволно си тече, но с ниско налягане. На борда нищо червено не свети. От четене и питане разбрах, че ГНП-то е BOSCH COMMON RAIL PUMP CP1. Минах през Бош-сервиза в Пловдив и на прима виста викат - най-вероятно е електронният блок - имали го за 375лв., ама си иска проверка де. Та въпросът ми е, мога ли сам и как в домашния гараж да й поставя по-точна диагноза, какво и как се прецаква най-често на тези помпи, подлежат ли на рециклиране и къде евентуално в Пловдив правят това на прилични цени?

    П.с: От няколко месеца сайтът отваря много мудно при мен - чакам с минути, и с Мозилата, и с Интернет експлоръра, в моя "телевизор" ли е проблемът, или и при други съфорумци е така?
    Alfa Romeo 147 JTD 115hp+
    Fiat Croma 2.4 Mjet 200hp

  • #2
    Mного бързо се хвурляш на помпа,трябва да се направи качествена диагностика и тогава да се реши какво да се прави.Ккаъв електронен блок са ти разправяли тия бе,тва да не е Опел............
    Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
    Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
    Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

    Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

    Comment


    • #3
      Я кат за начало смени горивния филтър (ако е стар) и почни от регулатора на помпата.
      Сложи друг за проба...

      Ако случайно излезе че е проблема в помпата, обади ми се щи дам една за проба...
      sigpic
      Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
      156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
      147 JTDm 140-Малката манекенка
      GT- JTDm 150

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от Zarini Покажи съобщение
        Колеги, помогнете със съвет: Колата е АР 147 1,9 JTD 115 кс. 2001г. От две-три седмици почна трудно да пали, докато оня ден напълно отказа и при продължително въртене. Вързах я на домашния ФЕС и показа налягане на нафтата 1,8 бара, при задание около 300, викам си - умряла е ГНП-то, това явно е налягането на горивоподкачващата помпичка в резервоара. Откачих маркуча към "водния" филтър и на контакт оттам доволно си тече, но с ниско налягане. На борда нищо червено не свети. От четене и питане разбрах, че ГНП-то е BOSCH COMMON RAIL PUMP CP1. Минах през Бош-сервиза в Пловдив и на прима виста викат - най-вероятно е електронният блок - имали го за 375лв., ама си иска проверка де. Та въпросът ми е, мога ли сам и как в домашния гараж да й поставя по-точна диагноза, какво и как се прецаква най-често на тези помпи, подлежат ли на рециклиране и къде евентуално в Пловдив правят това на прилични цени?

        П.с: От няколко месеца сайтът отваря много мудно при мен - чакам с минути, и с Мозилата, и с Интернет експлоръра, в моя "телевизор" ли е проблемът, или и при други съфорумци е така?
        Аз бих измерил налягането от задната помпа преди да правя каквото и да било друго
        Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
          Аз бих измерил налягането от задната помпа преди да правя каквото и да било друго
          Баш, първо налягането на задната помпа, около 4-7 бара по спомен(не помня точно), после регулатор и те така. На 1.8 е много ниско.
          Fiat Punto 1.4GT 1996
          Hyundai Tucson 2.0 2007
          Renault Clio 1.5 2019

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от thecleaner Покажи съобщение
            Баш, първо налягането на задната помпа, около 4-7 бара по спомен(не помня точно), после регулатор и те така. На 1.8 е много ниско.
            6 бара е без филтър,демек през клапана,иначе е 2.5 бара Задължителна е и проверката на обратната нафта,да няма запушване............
            Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
            Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
            Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

            Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
              6 бара е без филтър,демек през клапана,иначе е 2.5 бара Задължителна е и проверката на обратната нафта,да няма запушване............
              На ФЕС а на контакт кое показва, с филтър или без, поясни.
              Fiat Punto 1.4GT 1996
              Hyundai Tucson 2.0 2007
              Renault Clio 1.5 2019

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от thecleaner Покажи съобщение
                На ФЕС а на контакт кое показва, с филтър или без, поясни.
                С филтър естествено...............
                Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                Comment


                • #9
                  Ако на "подкачващата" помпа няма налягане, отвори капачката за зареждане и пак мери, после можеш да изкараш самата помпа и да и почистиш медузите които се натрупват по цедката и легенчето и. После сменяш филтъра и пак мериш налягането и т.н.
                  Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                  Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                  Горе главата, нищо че е празна...

                  Comment


                  • #10
                    Мерси за съветите - оказа се регулаторът, вече е подменен и паленето е на шест!
                    Alfa Romeo 147 JTD 115hp+
                    Fiat Croma 2.4 Mjet 200hp

                    Comment


                    • #11
                      регулатор

                      А преди това да ти е отказвала на моменти или направо спря да пали.Питам те защото мойта ми прави такива проблеми много рядко 3-4 пъти да ми е направила за 3 години и аз се съмнявам в регулатора.Лошото е че след 2-3 мин запалва. Тя ако не запали ще я хвана веднага къде е проблема.

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от galinda1983 Покажи съобщение
                        А преди това да ти е отказвала на моменти или направо спря да пали.Питам те защото мойта ми прави такива проблеми много рядко 3-4 пъти да ми е направила за 3 години и аз се съмнявам в регулатора.Лошото е че след 2-3 мин запалва. Тя ако не запали ще я хвана веднага къде е проблема.
                        А с ква нафта караш?
                        sigpic
                        Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                        156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                        147 JTDm 140-Малката манекенка
                        GT- JTDm 150

                        Comment


                        • #13
                          от ЕКО е нафтата някой път от Shell.Но не мисля че от това има значение.

                          Comment


                          • #14
                            alfa 1451.9JTD

                            Здравейте, имам алфа 145 1,9 JTD.Имам същия проблем като колегата с 147-цата,с тази разлика ,че когато е студена пали и след като е загряла и я загася 30-60 минути след това не иска да пали.Гледаха я дизелджии и казаха,че всичко е ок.Но тя пак прави същия номер.

                            ---------- Post added at 19:32 ---------- Previous post was at 19:27 ----------

                            И ако може ми кажете къде се намира ГНП.Благодаря предварително.

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от lekeok Покажи съобщение
                              Здравейте, имам алфа 145 1,9 JTD.Имам същия проблем като колегата с 147-цата,с тази разлика ,че когато е студена пали и след като е загряла и я загася 30-60 минути след това не иска да пали.Гледаха я дизелджии и казаха,че всичко е ок.Но тя пак прави същия номер.

                              ---------- Post added at 19:32 ---------- Previous post was at 19:27 ----------

                              И ако може ми кажете къде се намира ГНП.Благодаря предварително.
                              Като поистине, пали ли веднага? Ако е така, заминава си датчикът на коляновия вал вероятно.
                              ГНП,-то е на нивото на главата,от към купето и се върти от ангренажния ремък.
                              Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X